skip to Main Content

В последните години спортните травми и микротравматизмът в лакътната област нарастват като честота на разпространение. Причината за това е, че спортът все по- често става част от ежедневието на човека. Необходимостта и интересът от някаква двигателна дейност на хора със застоял начин на живот, стимулира развитието на спорта в България. Естествено, че разделяме спорта на- спорт за любители и професионален спорт.
В тази статия ще се обърнем към хората, които спортуват за здраве и развлечение.
Лакътната област се подлага на силни натоварвания при спортове като тенис, бадминтон, скуош, голф, вдигане на тежести във фитнес и др. Честото претоварване на лакътната област предизвиква значителен дискомфорт, който блокира спортно- тренировъчния процес. На лице са следните симптоми:
-болка;
-оток;
-ограничена подвижност;
-болезнени движения;
-мускулна слабост;
-локално повишена кожна температура.

Тялото ни се справя успешно с леките травми и това кара хората да неглижират проблема. Скоро след травмата се подновяват тренировките и много бързо травмата се повтаря.
Правило ли Ви е впечатление това?
Неглижирането на микротравматизма прави зоната уязвима. Ако не се възстановявате достатъчно след леките травми и прибързате с натоварването, ще развиете хронична мекотъканна увреда в лакътната област. При този тип увреда се изисква кинезитерапевтично лечение.
Особено внимание трябва да се обръща на симптоми на пренатоварване на лакътя при деца и подрастващи. Подобни патологии могат да нарушат разтежния процеса на коста и да предизвикат трайни дисфункции.

Сигурни сме, че всичко това Ви е познато. Ето и нашите съвети:
-пренатоварването на лакътя може да бъде избегнато чрез постепенност в тренировъчното натоварване;
-грешка е при спортовете като тенис,вдигане на тежести и др., да се акцентира основно на сгъвачите в лакътя (напр. бицепса), а да се обръща по- малко внимание на разгъвачите (напр. трицепса). Това нарушава механиката на ставна подвижност.
– ако тренирате някой от тези спортове, трябва да имате дни, в които да тренирате еластичността и силата на мускулите, които движат лакътя.
-задължително обърнете внимание на мускулите от лакътя до китката. Те имат голяма роля в движението на лакътния комплекс.
-не забравяйте за подходящата екипировка.

В студио HBM ще се погрижим за тези, които са пропуснали на приложат нашите съвети по- рано. Екипът от кинезитерапевти предлага ранно овладяване на симптомите. След затихването на острата симптоматика ще изготвим лечебен тренировъчен комплекс за възстановяване на спортните възможности.

Свържете се с нас 🙂

Back To Top